bannie7jours pour avoir répondu mon mari va bien en francai

Lace
Grand Master

Post by Lace » Sun May 21, 2006 5:28 am

Gary, this is not Dust in the Wind's rule. This is the rule of Hardwood and is stated again in the forums by one of the admins. Of course people can speak another language, just NOT in a game if all don't agree at the beginning so players who do not understand will not think they are telling each other what cards they have or to play. If all players agree at the start of the game, no problem. If someone protests, the game can continue without chat. There is an International Room already set up. They just have to use it.

http://forums.silvercrk.com/phpBB2/viewtopic.php?t=5985

CalculatedRisk
Guide

Post by CalculatedRisk » Sun May 21, 2006 5:40 am

Here is another link you might useful Gary.

http://www.silvercrk.com/server_rules.htm
Image

joss42
Noob

where is the specific rule svp

Post by joss42 » Sun May 21, 2006 7:33 am

J'aimerais qu'on me dise où je peux trouver la règle spécifique sur la langue officielle du jeu svp.

J'ai lu le site rules au complet et je n'ai rien trouvé au sujet de la langue à employer sur le jeu.
Seulement sur le forum que j'ai lu (bien avant que vous m'envoyiez les liens) mais ce n'est pas un site de règles ça, un forum...

Moi quand je vais sur internet et que je clique sur silvercreek.com on me dirige sur la page d'acceuil avec tous les menus donc le site rules mais pour le forum il faut s'abonner et quand tu es nouveau et que ta langue n'est pas l'anglais tu ne t'intéresse pas à ce qui se dit parce que tu ne comprend rien. Vous nous donnez plein d'adresse internet pour nous aider donc le forum n'est pas prioritaire le problème c'est qu'on vous écrit sur les adresses mais vous ne répondez pas il a fallu que je m'inscrive sur le forum pour être lue et entendue mais rien ne bouge justement parce que c'est un forum de discussion.

Une réponse claire et précise :idea: serait bienvenue svp.
JOSS42

PS: I dont blame dust in the wind Gary :)

Dust In The Wind
Guide

Post by Dust In The Wind » Sun May 21, 2006 11:27 am

Joss, désolé je ne peux pas répondre à cette question parce que je ne sais pas mais moi nous référerons ceci directement à Jason et Jonas que j'essaye d'obtenir une réponse dès que je pourrai et leur demanderai de signaler directement à votre poteau ici.

Gary as a side note I am taking the time to help this individual not as you have implied and explain the rules. At no time have I taken action because this person spoke another language. You can translate any of the test here and see that is so.

JUST DUST
TO BE OR NOT TO BE..... NOW WHAT KIND OF QUESTION IS THAT??? TO BE OF COURSE!!!!!

joss42
Noob

Post by joss42 » Sun May 21, 2006 7:52 pm

Qui sont Jason et Jonas??

JOSS42

Dust In The Wind
Guide

Post by Dust In The Wind » Sun May 21, 2006 8:14 pm

Jonas est le propriétaire et Jason est un de son employé principal et ils sauront la réponse que vous avez demandée. J'ai envoyé un message et ils ne le verront pas avant lundi, mais s'ils ne répondent pas directement je transmettrai par relais le message à vous.

LA POUSSIÈRE JUSTE
TO BE OR NOT TO BE..... NOW WHAT KIND OF QUESTION IS THAT??? TO BE OF COURSE!!!!!

Unicron
Illuminated One
Illuminated One

Post by Unicron » Mon May 22, 2006 9:58 am

Image

joss42
Noob

Post by joss42 » Mon May 22, 2006 11:10 am

A forum is not a site rules, i would like read black on white the rule of no other english langage permitted in the game room on silvercreek.com because its the home page.

Everyone take a decision on a forum and we dont know who is them and its not very ''professionnel''.
Some people tell you its legal to do that i'm not the only one to think its not legal.
Why you have delete the americain convention? I hope for you its not because i have right.
You want all the world on your game? Please respect there maternel langage its the least of the think...

JOSS42

ibeeducky
Active Poster

Post by ibeeducky » Mon May 22, 2006 11:12 am

Ok..just a little thought to this language issue. A good friend of mine was taking college Hawaiian language courses. He bought a Hawaiian keyboard. Now I don't know much about keyboards and had no clue there was a Hawaiian keyboard. Now, many foreign users have bought Hardwood game products obviously, or this language problem would never have come up. What kind of keyboard do they use??? My keyboard is English only.......are there dual keyboards for English and their language??? If other people in other countries have only their language keyboards, where does that leave this language issue??????
And heck I have enough trouble trying to keep track of cards and rarely get distracted by chat in a game as I rarely see it lmao !

thks
Have a good day :)

ducky
ducky

Image

joss42
Noob

Post by joss42 » Mon May 22, 2006 12:09 pm

ibeeducky wrote:Ok..just a little thought to this language issue. A good friend of mine was taking college Hawaiian language courses. He bought a Hawaiian keyboard. Now I don't know much about keyboards and had no clue there was a Hawaiian keyboard. Now, many foreign users have bought Hardwood game products obviously, or this language problem would never have come up. What kind of keyboard do they use??? My keyboard is English only.......are there dual keyboards for English and their language??? If other people in other countries have only their language keyboards, where does that leave this language issue??????
And heck I have enough trouble trying to keep track of cards and rarely get distracted by chat in a game as I rarely see it lmao !

thks
Have a good day :)

ducky
The keyboard is not the problem i talk french and i answer you in english :) the problem is my langage is not permitted in game room and its not legal if you read the site rules all of the point on the americain convention is write except... other language than english not permitted, why do you think? because they have not right to do that...i dont talk in game room except the mother's day when my friend tell to me in french how do feel robert? (my husband) I start to think that my language is stinking for the leader of this site :cry:

Another thing, when i buy a play i pay it with my money and nobody has the right to remove it to me during 7 days nobody would not accept that. It is the same thing for the play here. Nobody has the right to come to remove you what belongs to you. That is called flight. :?

Dust In The Wind
Guide

Post by Dust In The Wind » Mon May 22, 2006 1:50 pm

Both versions English and French of the rules

La règle principale qu'il tomberait dessous est ceci ;
7. Vous suivrez les instructions du personnel autorisé et ou des guides tandis que sur le bois dur ou sur les forum argentés officiels de crique.
et
Note : Cette liste n'est pas inclusive. D'autres actions peuvent être déterminées comme abus à la discrétion de l'Admin et ou des guides.
Nous avons beaucoup de règles qui sont "commen le sens" et non écrit mais sommes clarifiés au moment quand ils montent et posent un problème.
Fondamentalement quand le jeu a été au commencement créé, la salle internationale était réponse de SCE's à la barrière linguistique. Car le jeu n'est pas localisé (excepté notre Xbox 360 jeux) c'est principalement un jeu an

Car je suis sûr vous tout savez que nous avons ALOT des gens qui sont constamment sur la surveillance pour des causeurs de Tableau et ce qui pas. Son seulement juste que chacun puisse comprendre ce que les autres gens disent à moins qu'ils écartent cela bien avant de commencer de jeu. Je considère ceci commen le sens personnellement, mais prenez-le comme vous .
En ce qui concerne votre question au sujet de la punition, aucun joueur n'est jamais interdit pour ceci À MOINS QU'ILS continuent à faire ainsi après avoir été expliqué pourquoi ils ne peuvent pas. (en leur langue si grâce neccesary aux outils de google et aux guides mult-linguaux.)
L'entrée que nous pourrions nous inquiéter moins aussi longtemps que leur follwing les mêmes règles que chacun autrement pour son usage. (i.e. aucunaucun Spamming, langue fétide, etc...)
Les thats d'espoir se dégagent. Je sais que son long winded....

Jason

The key rule that it would fall under is this;

7. You will follow the instructions of authorized personnel and or Guides while on Hardwood or on the Official Silver Creek Forums.

and

Note: This list is not all-inclusive. Other actions may be determined as abuse at the discretion of the Admin and or guides.

We have many rules which are "commen sense" and not written but are clarified upon when they come up and cause a problem.

Basically when the game was initially created, the International room was SCE's answer to the language barrier. As the game is not localized (with the exception of our Xbox 360 games) it is primarily an English version game.

It doesn't mean folks who don't speak English aren't welcome to play, but frankly I think it would be difficult to order and play with any enjoyment without at least a rudimentary understanding of the english language. Again, except for our 360 games which are localized to your country.

As the site grew, it was basically descided the multi-lingual and foreign folks were welcome to play on the regular server with everyone else as the primary population of games is there, but at the same time be respectful to the fact that not everyone understands Klingon, or Spanish, or whatever your other or primary language is. So it was descided that folks that want to speak foreign language in a game would need to get agreement from all 3 other players before hand. This way the English folks can descide if this is something they want to get into or not.

As I am sure you all know we have ALOT of folks that are constantly on the lookout for Table Talkers and what not. Its only fair that everyone be able to understand what the other folks are saying unless they waive that right prior to the game starting. I consider this commen sense personally, but take it as you will.

With regard to your question about punishing, no player is ever banned for this UNLESS they continue to do so after being explained why they can't. (In their language if neccesary thanks to google tools and mult-lingual guides.)

The lobby we could care less as long as their follwing the same rules as everyone else for its use. (i.e. no spamming, foul language, etc.)

Hope thats clear. I know its long winded....

Jason

Copied as Jason

JUST DUST

joss42
Noob

Post by joss42 » Mon May 22, 2006 4:16 pm

i join the room and :

caramel moon:''lol''
caramel baby:''i didnt''
caramel moon:''tell him ya you did''
caramel baby:''no''
caramel moon:''with the guy that called you a fajii boy''
caramel baby:''i dont want to get beat up lol''
Ami bob l'éponge:''salut joss''
MOI: ''salut''
Ami Bob l'éponge: ''comment va robert''
MOI:''ca va mais tu es qui?''
caramel moon:''speak english please''
Ami: ''no''
caramel baby:''bob can't much speak english he is nice tho''
caramel moon:''then dont speak''
Ami: ''toi french''
MOi: pfff
MOI:'' speak french you''
Ami: my no engliss
MOI à caramel moon: '' speak french you,you are able i'm sure''
Caramel moon: ''I aint joking its a rule on heartwood''
Moi: '' no, its international all the world ok''
Caramel moon:''want me to get a guide to tell you?''
MOI:''ok''
MOI: '' learn french''
AMI: '' dit pas notre nom''
MOI:''he said to me how are my husband''
MOI: ''non''
Caramel moon:'' i dont know thats why you are speak english''( that phrase i didnt understand)
MOI: '' and i said ''bien'' but i dont know who he is lol''( i translated with the words i know to make happy caramel moon at this time but i dont know all the words)
and at this times many watchers cames at our room.
MOI à mon ami: '' tu es qui, who are you, je te connais? i know you?''
Ami: ''oui''
MOI:'' are you happy caramel moon?''
Moi: '' Robert essai de trouver qui tu es''
Ami:'' qui est le meilleur avec le moon''
MOI: ''?''
MOI:'' robert demande si tu prends beaucoup de marche de santé''
Ami: '' non''
dust in the wind joined us
MOI: ''ok''
Caramel moon: '' hi dust''
Ami: '' je suis pas bob la carte''
MOI: ''ok''
Caramel moon: '' i have asked to they 2 now multiple times nicely to speak english and they wont''
MOI:'' we dont know speak english''
Caramel moon :'' and i asked you then not to speak''
MOI:''and its all the world this game''
Caramel moon:'' during game play''
dust in the wind:''it is required here that while in a game to speak english if requested or not to speak'' (my god are we in a ''concentration camp'' here)
MOI à dust:''??? i dont understand
Ami:'' my no engliss''
Caramel moon'' they understand english fine''
MOI à dust:'' speak easy words''
MOI à Caramel moon:not all just easy words do bilingue games
dust in the wind:''it is in the rules and if you wish that with was international room is for any lang is wlcome in thet room''
MOI:''do bilingue room we paid for it''
MOI:''???''
Dust:''I asked you to please use english in the game room or hold off until the game is over''( i still didnt not understand)
Ami: ''on triche''
Caramel moon:''i am going report this game after too''
MOI:'' sorry please use easy words''
Caramel moon:''cause i asked you nicely 5 times'' (not true)
MOI:'' do you think i'm cheat???
Ami:'' baby ton partenaire idiot''
Caramel moon:''and you have the nerve to tell me learn french if i wanted understand your talk''
MOI:'' i asked just how my husband feel''
Caramel moon:'' i dont care i dont know that''
MOI:'' learn''
Caramel moon:'' i asked speak english or not to speak''
MOI:''no you didnt not to speak you say just speank english''
Ami:'' robert cherche tjrs''
MOI:''oui''
Caramel moon:''or not to speak during game play
MOI:''no you didnt''
dust:''ok we can agree not to speak french during the game play please''
Caramel moon''when i report it its on record''
Ami:'' ses quoi qui dit?''
Dust:''and lets leave it done for now''
camilla vanilla join
MOI: ''ok you will regive my cash and i will do plainte''
dust:''can request return at sce withing 30 days i do not handle any of that''
MOI:''Its racism!!!''
AMI:''gg''
dust:''no its lang barrier and beeing and english speaking game it is so
Ami: '' no tricheur my''
MOI:'' that why i said you i dont speak english you dont understand what i say''
dust:'' i understand your english fine and i have a translator i use
Ami:'' tu as pas appris à jouer?''
Ami:''baby et moonn msn''
Caramel moon:''carm need 1 sec please
caramel baby:''ok''
MOI:'' oui mais je devais répondre à tout le monde''

Total 9 phrases en francais (donc 2 ou je traduis) sur 89. Et 40 mots francais sur plusieurs mots anglais pas besoin de les compter juste à regarder le total des phrases.

Total 9 French sentences (thus 2 or I translate) on 89. And 40 French words on several English words step need to just hope them to look at the total of the sentences.

Est-ce que j'ai continué de parler en francais quand tu es arrivé dans la salle et que tu me parlais pour me dire de ne pas parler francais??? NON.
La seule fois ou j'ai parlé francais c'est pour répondre à mon ami qui me damandais qu'est-ce que vous disiez.

Où est-ce que je peux voir les règles que tu m'as envoyé?

JOSS42

Did I continue to speak in French when you arrived in the room and which you spoke to me to say not to speak French??? NOT. The only time or I spoke French is to answer my friend who asked me what you said.

Where can I see the rules that you sent to me?

JOSS42

joss42
Noob

Post by joss42 » Mon May 22, 2006 4:22 pm

P.S I am really nauseated of your attitude and you can be certain that will not remain there!
JOSS42

sandbar
Guide

Post by sandbar » Mon May 22, 2006 6:13 pm

I'm a little upset with your attitude, Gary, at no time has Joss been told that he cannot speak French, only that if he is playing in a game with four people two of whom cannot speak French that they wait until after game is finished, then carry on with their conversation.
This is just my own opinion, I have translated this topic as it has been going on, I have seen Dust and others try and help this person above and beyond their call of duty.
It is Hardwood Rules so they should be respected, it is one of the best run sites on the internet.
Gary, could you also read, and perhaps Joss too, in General Stuff "Using another language while playing, yes? or no? " This topic covers just about everything we are reading here.
Image

Dust In The Wind
Guide

Post by Dust In The Wind » Mon May 22, 2006 6:53 pm

Sorry I have tried to give you all the information you requested, this is where this came from is from one of the administrators of the site.

http://forums.silvercrk.com/phpBB2/viewtopic.php?t=6870

I have done instructed to do and have tried to help you as much as I could. You can write SCE for further explaination for I have no other that I can can give.

Yes you did as requested after I arrived, ty and I have no other information because I took no action myself.

JUST DUST

Post Reply